Πέμπτη 14 Ιουνίου 2012

Στ. Κατσάρας: Περί αποκλεισμών από τον τοπικό Τύπο

Του Στέφανου Κ. Κατσάρα
Ψυχολόγος MSc
Επικεφαλής υπ. βουλευτής ΔΗΜΑΡ Καρδίτσας

Θέλω να ενημερώσω τους πολίτες της Καρδίτσας ότι για κάποιον άγνωστο σε εμένα λόγο η εφημερίδα “Νέος Αγών” αρνείται συνεχώς και παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες μου, από 25 Μαρτίου 2012, που ουσιαστικά συμπίπτει χρονικά με την ανακήρυξή μου ως υποψηφίου της Δημοκρατικής Αριστεράς, να δημοσιεύσει άρθρο μου ή δελτίο τύπου προερχόμενο από εμένα ενώ μέχρι τότε το έκανε χωρίς κανένα πρόβλημα.

Σε καμία περίπτωση δεν θα ήθελα να συνδέσω στο μυαλό μου ότι το άτυπο αυτό “εμπάργκο” σε οποιοδήποτε κείμενο προέρχεται από εμένα, σχετίζεται με την συνειδητή μου απόφαση να μην προχωρήσω σε πληρωμένες καταχωρήσεις προεκλογικά. Άλλωστε αυτό δεν είχε να κάνει με τον “Νέο Αγώνα” συγκεκριμένα αλλά με όλα τα ΜΜΕ του νομού. Έχω κατ' επανάληψη εξηγήσει ότι επέλεξα να μην προβληθώ ατομικά (ως κόμμα είναι διαφορετικό ζήτημα) μέσω του τύπου με διαφημιστικές καταχωρήσεις, διότι με βρίσκει ηθικά και αξιακά αντίθετο. Φυσικά αυτή είναι η δική μου προσωπική άποψη και σε καμία περίπτωση δεν αναφέρεται αμέσως ή εμμέσως σε συνυποψηφίους μου του ιδίου ή άλλου κόμματος οι οποίοι μπορεί να έχουν διαφορετική άποψη ή να βλέπουν το ζήτημα από διαφορετική οπτική γωνία.
Θεωρώ όμως ότι τα ΜΜΕ και ειδικά όσα κατέχουν δεσπόζουσα θέση στον χώρο (όπως η εφημερίδα Νέος Αγών) έχουν ηθική τουλάχιστον υποχρέωση, τιμώντας το λειτούργημα της δημοσιογραφίας, να σεβαστούν αυτή την συγκεκριμένη προσέγγιση ενός υποψηφίου ο οποίος στο κάτω κάτω της γραφής ζητάει την ψήφο των πολιτών και άρα να μην αποκόπτουν τους πολίτες από την ενημέρωση σχετικά με τις απόψεις του. Άλλωστε αυτό ακριβώς είναι το έργο της δημοσιογραφίας.
Ένα μέσο ενημέρωσης δεν είναι σε καμία περίπτωση “μαγαζί” που μπορεί να λειτουργεί κατά το δοκούν. Είναι υποχρεωμένο να λειτουργεί ως Μέσο ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ και να ενημερώνει τους πολίτες στο ανώτατο επίπεδο.
Επισημαίνω ότι η εν λόγω εφημερίδα περιλαμβάνει καθημερινά άρθρα υποψηφίων βουλευτών άλλων συνδυασμών. Ενδεικτικά αναφέρω άρθρα βουλευτών και υποψηφίων [ 30/5/12 άρθρο Μαρίας Θεοχάρη υπ. βουλευτού ΠΑΣΟΚ με τίτλο: Ώρα ευθύνης, 31/5/12 δήλωση Σπύρου Ταλιαδούρου βουλευτού Ν.Δ. με τίτλο: Πρωταρχικός στόχος της Ν.Δ. ...., 31/5/12 άρθρο του Παύλου Σιούφα, υποψηφίου βουλευτού της Ν.Δ. με τίτλο: Οι συνέπειες της Δραχμής, 2/6/12 άρθρο της Ασημίνας Σκόνδρα βουλευτού της Ν.Δ. με τίτλο: 17 Ιουνίου το κρίσιμο σταυροδρόμι] τα οποία δημοσιεύονται και μάλιστα προεκλογικά. Φυσικά υπάρχουν και πολλά άλλα αντίστοιχα άρθρα και δηλώσεις βουλευτών και πολιτευτών του νομού μας.
Στην απίθανη περίπτωση που τα κείμενα αυτά αποτελούσαν διαφημιστική καταχώρηση, θα έπρεπε ο αναγνώστης να ενημερώνεται γι αυτό καθ' ότι διαφορετικά θα επρόκειτο για έμμεση (γκρίζα) διαφήμιση με άμεσο και αναμφίβολο αποτέλεσμα την παραπληροφόρηση του αναγνώστη. Φυσικά μου είναι αδιανόητο ότι η εφημερίδα “Νέος Αγών”, με μία πορεία πολλών χρόνων δημοσιογραφίας, θα μπορούσε να προβαίνει σε τέτοιες κατάπτυστες πρακτικές.
Καλώ τους υπευθύνους της εφημερίδας Νέος Αγών και πρωτίστως τον κο Φώτη Αλεξίου να διευκρινίσει με ποιον τελικά τρόπο επιλέγει ποια άρθρα βουλευτών και πολιτευτών θα δημοσιεύσει και ποια θα φιμωθούν. Καλώ τους υπευθύνους της εφημερίδας επίσης να διευκρινίσουν στους πολίτες της Καρδίτσας με ποιο σκεπτικό αποσιωπούν δηλώσεις και απόψεις του επικεφαλής υποψηφίου βουλευτή ενός κοινοβουλευτικού κόμματος με καταγεγραμμένο ποσοστό 6,11% στις εκλογές της 6ης Μαΐου. Τέλος καλώ τους υπευθύνους της εφημερίδας Νέος Αγών να εξηγήσουν για ποιο λόγο προβαίνουν σε έργω προσβολή τόσο στο πρόσωπό μου όσο και στους 1377 πολίτες της Καρδίτσας που με ανέδειξαν πρώτο σε σταυρούς προτίμησης στο ψηφοδέλτιο της Δημοκρατικής Αριστεράς στις μόλις ένα μήνα πριν εκλογές.
Θα ήθελα να υπογραμμίσω για άλλη μια φορά ότι υφίσταμαι αυτόν τον αποκλεισμό και σήμερα και ενώ είμαι επικεφαλής ψηφοδελτίου κοινοβουλευτικού κόμματος που είναι πάρα πολύ πιθανό πολύ σύντομα να μετέχει σε μία κυβέρνηση συνεργασίας που θα διαχειριστεί τις τύχες του τόπου σε μία εξαιρετικά κρίσιμη συγκυρία. Παρ' όλα αυτά οι πολίτες της Καρδίτσας στερούνται το δικαίωμα να ενημερωθούν εκτενώς για απόψεις, σκέψεις και δηλώσεις μου με τις οποίες μπορούν να διαφωνούν ή να συμφωνούν αλλά σε κάθε περίπτωση τα ΜΜΕ θα έπρεπε να τους ενημερώνουν γι' αυτές.
Η κριτική μου φυσικά αφορά κάθε εφημερίδα που μπορεί να ακολουθεί πρακτικές αποκλεισμού, κακής δημοσιογραφίας και κατά βούλησιν ενημέρωσης. Οφείλω όμως να διευκρινίσω ότι η Καρδίτσα ευτυχώς διαθέτει και ικανό αριθμό εφημερίδων που προσφέρουν ουσιαστική και αντικειμενική ενημέρωση χωρίς αποκλεισμούς και μπακαλίστικη λογική.
Δεν έχω επιλέξει να ανοίξω πόλεμο σε κανέναν. Δεν έχω προσωπικά με κανέναν. Δεν θα ανεχτώ όμως και πόλεμο από κανέναν. Η κριτική μου αφορά και θα αφορά στάσεις και συμπεριφορές και σε καμία περίπτωση πρόσωπα. Δημοκρατία χωρίς ενημέρωση δεν νοείται.
Ευελπιστώ ότι πρόκειται απλά για μία παρεξήγηση και ότι δεν θα συνεχιστεί.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου